ضرورت رعایت اخلاق رسانه‌ای در استفاده از هوش مصنوعی در نشست اوآنا بررسی شد

ضرورت رعایت اخلاق رسانه‌ای در استفاده از هوش مصنوعی در پنجاه و سومین نشست کمیته اجرایی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوانا) در مسکو بررسی و شرکت‌کنندگان نسبت به احتمال ترویج روایت غربی با استفاده از این فناوری تحت سلطه غرب هشدار دادند.

به گزارش روابط عمومی ایرنا،  «زمان رضاخانی» دبیرکل دوره‌ای اوآنا که ریاست این جلسه در حاشیه نشست رسانه‌ای بریکس در مسکو را به عهده داشت، موضوع این نشست را" اخلاق در کاربرد هوش مصنوعی در رسانه" عنوان کرد.

رئیس گروه روابط بین‌الملل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به تفاوت‌های اقتصادی و سیاسی کشورهای آسیا و اقیانوسیه اشاره کرد که با وجود این تفاوت‌ها، خبرگزاری‌های عضو اوآنا برای شناسایی منافع مشترک به جای تمرکز بر روی تفاوت‌ها گردهم آمده‌اند.

وی وجه تمایز و برجسته سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه را پیمودن مسیر رشد و تعالی کشورهای عضو عنوان کرد.

رضاخانی همچنین به اشتراک گذاشن تجربیات حرفه‌ای، تشویق کارکنان با برگزاری مسابقه و اشتراک گذاری خبر با پلتفرم های مشترک را از فعالیت های اوآنا عنوان کرد.

ضرورت رعایت اخلاق رسانه‌ای در استفاده از هوش مصنوعی در نشست اوآنا بررسی شد

دبیرکل دوره‌ای اوآنا همچنین این سازمان را در عرصه بین المللی کنش‌گر و فعال معرفی کرد چرا که سال گذشته در مورد امنیت جانی خبرنگاران در غزه ابراز نگرانی کرده و در این زمینه بیانه ای مشترک صادر کردند.

در نشست کمیته اجرایی اوآنا مقرر شد که پنجاه و چهارمین نشست این کمیته طی ماه‌های آینده در کشور مالزی برگزار شود.

سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه به ابتکار یونسکو در سال ۱۹۶۱ تأسیس شد. هدف آن ترویج فعالانه دیدگاه های جایگزین در مورد رویدادهای جهانی و دفاع از ایده جهان چند قطبی است.

ضرورت رعایت اخلاق رسانه‌ای در استفاده از هوش مصنوعی در نشست اوآنا بررسی شد

اوآنا بزرگترین ائتلاف خبرگزاری‌های آسیایی است و ۴۲ خبرگزاری از ۳۵ کشور در آن عضویت دارد.

پیش از این، پنجاه و دومین نشست هیات اجرایی اوآنا در توکیو و به میزبانی خبرگزاری ژاپنی کیودو برگزار شده بود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تا سال ۲۰۲۵ ریاست دوره‌ای اوآنا را برعهده دارد. ریاست دوره‌ای اوآنا از تابستان ۲۰۲۵ به خبرگزاری روسی تاس منتقل خواهد شد.

مشروح کامل این نشست در گروه جهان ایرنا با عنوان "هوش مصنوعی و حرکت رسانه بر لبه تیغ" قابل مشاهده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.